Tik nuoseklia, nuolatine ir tęstine rinkodara galima pasiekti tikslą – didėjantį turizmo produktų pardavimą ir augančius turistų srautus

2016-01-27


 

 

       Aktyvi rinkodara socialiniuose tinkluose, patrauklios interneto svetainės, virtualūs turai, maršrutų planuokliai ir lengva paieška „Google“ sistemoje patraukliems turizmui objektams atkelia vartus į pasaulį. Lietuva, maža turizmo požiūriu šalis, siekdama save pristatyti, rinkodarą turi susieti su Baltijos jūros regionu, o miesteliai ir miestai joje turi jungtis į maršrutus, tematinius kelius.

Diskusijų vedėjas A. Tapinas
Diskusijos „Miestų konkurencinių pranašųmų paieška“ dalyviai
Diskusijos „Mažųjų miestų didelės svajonės“ dalyviai
Pasisako Anykščių rajono savivaldybės meras K. Tubis
„Miestų forumo 2016“ dalyviai

       Apie įvairias komunikacijos priemones internete šių metų sausio 22 d. diskutuota Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykusiame kasmetiniame renginyje „Miestų forumas 2016. Sėkmės formulė – rinkodara?“. Renginį organizavo Lietuvos verslo konfederacija ir „Litexpo“. Renginį vedė žurnalistas, televizijos laidų vedėjas, rašytojas Andrius Tapinas, diskusijų dalyviai – įvairių sričių profesionalai, ekspertai, žymūs Lietuvos žmonės. Renginyje dalyvavo Plungės rajono savivaldybės administracijos direktorius Albertas Krauleidis, Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Žaneta Piepalienė, vyriausioji specialistė Rasa Jonušienė.

I diskusija. Mažųjų miestelių didelės svajonės: kaip į mažuosius miestelius pritraukti turistų ir kodėl svarbu turėti kryptingą rinkodaros strategiją?

       Kas atsitinka, kai mažą miestelį aplanko didelė sėkmė? Nepakartojamas Anykščių miesto fenomenas įžiebė karštas diskucijas. Anykščių medžių lajų takas, pelnęs pirmą vietą Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacijos rengiamų prestižinių turizmo inovacijų ir meistriškumo apdovanojimų grupėje „Turizmo inovacijos įstaigose“, atsidūrė „Miestų forumo“ rampų šviesoje. Sulaukęs tarptautinio pripažinimo, Anykščių miestas vis dar sprendžia su turistų gausa susijusius iššūkius – trūksta maitinimo įstaigų, mašinų parkavimo vietų… Anykščių rajono savivaldybės meras Kęstutis Tubis vos spėjo atsakinėti į klausimus, tačiau atlaikė oponentų spaudimą svariu argumentu „Turizme reklama labai svarbi, todėl dažnai tie, kurie stebi naujienas žiniasklaidoje, susidomi ir patys nori įsitikinti, ar tikrai ten taip jau blogai? Mes stengiamės, dirbam išvien – ir verslas, ir Savivaldybė, – kalbėjo meras. Iki naujo turizmo sezono atidarysime dar keturias maitinimo įstaigas“.

       Tarptautinės prekybos plėtros konsultantas Sigitas Brazinskas savo pranešime pabrėžė e. rinkodaros svarbą, patarė plačiau naudoti atviro kodo turinio valdymo sistemas, leidžiančias padidinti internetinio tinklalapio populiarumą bei lankomumą, šūkius, raktinius žodžius, integruotis į socialinius tinklus, tačiau svarbiausia, pabrėžė ekspertas, – e. rinkodarą vykdyti tikslingai, nuosekliai, nuolat atnaujinti informaciją ir tęsti komunikacijos kampaniją. Dėl šių rinkodaros primonių didėja pardavimas ir auga turistų srautai.

II diskusija. Miestų konkurencinių pranašumų paieška

       Antroji diskusija ėmė gyvai rutuliotis nuo pat pradžių. Architektas, muzikos grupės „Antis“ lyderis Algirdas Kaušpėdas kreipėsi į auditoriją klausdamas „Kas nori lankytis nerenovuotuose miestų senamiesčiuose? Neapšviestuose, nesutvarkytuose… Jei patys miestiečiai nemyli savo senamiesčio, koks užsienietis čia važiuos?. Tikros „zombių veisyklos!“. Atvykę į netvarkingą teritoriją, turistai nusivilia, krenta jų vertinimo barometras. A. Kaušpėdas pabrėžė, kad interesas keliauti nebūtinai slypi dideliuose dalykuose. Tai gali būti ir emocinis postūmis, kad ir noras paragauti juodos duonos… Reikia tik savo mieste atrasti save, ištraukti iš savo miesto istorijos ir tradicijų tai, kas svarbiausia. Be to, kalbėti apie savo miestą reikia su meile.

       Gitanas Nausėda, SEB banko prezidento patarėjas, sakė, kad peštis miestams dėl turistų nėra jokios prasmės. Žymiai geriau – sudaryti tematinius maršrutus ir pakviesti turistą susipažinti su Lietuva. Tai leistų turistams „atrasti“ Lietuvą, o miestams – nekonkuruoti tarpusavyje.

       Gintautas Babravičius noriai pasidalijo ekspedicijos „Pašto keliu Latvija-Lietuva-Lenkija 2014” įspūdžiais. Jis pasakojo, kad žygyje dalyvavo 16 žmonių ir dešimt žirgų, traukiančių dvi keturkinkes pašto karietas. Šis žygis unikalus tuo, kad pašto karietos po daugelio metų vėl leidosi į kelionę Latvijos, Lietuvos ir Lenkijos keliais ir įveikė daugiau nei 800 kilometrų. „Kiekvienas miestas turi atrasti specifinį dakyką, išskiriantį jį iš kitų, – kalbėjo G. Babravičius. Vien ko verti Anykščiai, Niūronys!“. Vieninteliame Arklio muziejuje Pabaltijyje, Niūronių kaime, Anykščių rajone, arklio ir žmogaus ryšius atskleidžia ekspozicijos, edukacinės programos, gyvas bendravimas su arkliais.

       Tikrąjį miesto įvaizdį kuria kokybiškos paslaugos, turizmui pritaikyta infrastruktūra, žinomi tarptautiniai kultūros ir sporto renginiai, įdomūs žmonės, išskirtiniai turizmo maršrutai ir sutvarkytos miestų viešosios erdvės. Tikslinga miesto reklama ir komunikacija internete, socialiniuose tinkluose prisideda prie vietovės žinomumo ir lankomumo didinimo, o tuo pačiu garsina Lietuvą, kaip patrauklią turizmui vietovę.

 

Informaciją parengė
Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Jonušienė
 

 

Įvertinkite naujieną

Visi komentarai
Komentarų nėra
This site is registered on wpml.org as a development site.