Tarptautinis projektas ,,Mokymas (-is) netradicinėje aplinkoje‘‘ jau įpusėjo

2017-10-13

 

Senamiesčio mokyklos direktoriaus pavaduotojos  ugdymui S. Jankauskienės inicijuotas ir koordinuojamas tarptautinis dvejų metų projektas ,,Ugdymas netradicinėje aplinkoje‘‘ jau įpusėjo. Keturių šalių- Makedonijos, Lenkijos, Rumunijos ir Lietuvos- mokytojai ir mokiniai per daugybę veiklų susitikimuose jau yra užmezgę glaudžius ryšius, išpuoselėję draugystę ir, bendrai dirbdami, siekia vieno tikslo – daryti mokymą (-si) patrauklesnį, įdomesnį ir , žinoma, rezultatyvesnį.

Spalio 2-6 d. grupelė mokinių (Ieva Pilitauskaitė, Jovilė Liūnaitė ir Laura Bertašiūtė), vadovaujamų  anglų kalbos mokytojos metodininkės S. Jankauskienės ir lietuvių kalbos mokytojos metodininkės R. Paulikienės, vyko į Lenkiją, Makovo miesto šv. Voičeko gimnaziją, kur dalyvavo mokyklos numatytose veiklose. Per penkias  projekto sesijos dienas mokiniai su savo mokytojais dalyvavo daugiau nei dešimtyje  įvairių dalykų pamokose, kurios vyko ne tik  šešis tūkstančius gyventojų turinčiame

Makovo miestelyje, bet ir   Nieborove, Skiernevicoje bei pačioje Varšuvoje. Per integruotas kūno kultūros pamokas mokiniai mokėsi fizikos, geografijos, biologijos, matematikos ir lenkų kalbos; per muzikos- dailės ir anglų kalbos, per biologijos- geografijos, dailės ir istorijos. Iš tiesų istorijos pamokos Nieborove, Radvilų dvare ir Karalių rūmuose Varšuvoje mūsų mokiniams ir mokytojams liko bene įsimintiniausios, nes buvo galimybė gyvai pajusti kažkada buvusios bendros valstybės -lietuvių ir lenkų- istoriją: ją lietėme akimis,  gėrėme savo vidumi, klausėmės pasakojimų ir net patys muziejuose dirbome gidais. Tai neįkainojama patirtis!

Varšuva, kuri savo istoriją skaičiuoja daugiau nei 600 metų, o po Antrojo pasaulinio karo naujam gyvenimui pakilo iš pelenų, sužavėjo pasaulinio garso asmenybėmis, tokiomis kaip M. Kopernikas, T. Kosciuška, M. Kiuri, F. Šopenas. Moderniame F. Šopeno muziejuje integruota muzikos ir dailės pamoka šiuolaikiniams mokiniams buvo labai patraukli, nes jie galėjo išbandyti interaktyviąsias programas. M. Koperniko, heliocentrinės sistemos atradėjo, Mokslo ir kultūros centre, įsikūrusiame ant Vyslos upės kranto, mokiniai dalyvavo astronomijos pamokoje, kur 3D formatu išklausė įdomų pasakojimą apie Saulės sistemą. Gal kurio nors mokinio karjeros planavimo kelyje atsiras tikslas rinktis sunkią astronauto profesiją, nes jos subtilybes taip gyvai ir aiškiai pateikė filmas ,,Astronautai“. Kitų gamtos ir žmogaus sukurtų stebuklų veikimą projekto dalyviai galėjo išbandyti individualiai, savo rankomis priversdami veikti įvairiausius mechanizmus ir interaktyviąsias programas.

Didžiulėje įrenginių salėje buvo galimybė pajusti ir  stiprų supimą laive, kuris plėšiasi per audringos jūros bangas, suvokti potvynių bei atoslūgių mechanizmą, įsitikinti, kokia galinga Žemės trauka, kaip sklinda šviesa ir garsas; kokia paveiki yra žmogaus mintis ir kaip, pasitelkus atitinkamas priemones, nustatyti, kuris žmogus iš grupės labiausiai atsipalaidavęs. Visų šiuolaikinio pasaulio mokslininkų išradimų, kuriuos išbandė mokiniai kartu su savo mokytojais, neįmanoma ir įvardyti, bet tai, žinoma, sugulė į jų asmeninę patirtį.

Taigi, kaip bebūtų gaila, išvyka į svečią šalį baigėsi, tačiau pats projektas ,,Mokymas (-is) netradicinėje aplinkoje‘‘ tebesitęsia, ir mokykla gyvena ateities darbais:  ankstyvą pavasarį jau numatytas vizitas į Makedoniją, o gegužės mėnesį mokykla sukvies visus projekto partnerius į tarptautinę konferenciją. Belieka stengtis, kūrybiškai dirbti ir  palengva ruoštis naujoms netolimos ateities veikloms.

 

 

 

Projekto vadovė R. Paulikienė

 

Įvertinkite naujieną

Visi komentarai
Komentarų nėra
This site is registered on wpml.org as a development site.