Projekto EAT SMART „laivas“ iš vieno uosto keliaus į kitą

2013-10-18
 
 


 

 

 

 

           Plungės Senamiesčio mokykloje spalio 7 d. nuskambėjo Europos Sąjungos himnas, šalia mūsų trispalvės buvo iškeltos Portugalijos, Belgijos, Bulgarijos ir Turkijos vėliavos – dvejų metų daugiašalės partnerystės projektas EAT SMART („Valgyk išmintingai”) iškilmingai buvo pradėtas.  Dalyvius iš skirtingų kultūrų bendrai veiklai  sukvietusi anglų kalbos vyr. mokytoja S. Jankauskienė, projekto iniciatorė ir koordinatorė, linkėjo visiems sklandaus bendradarbiavimo ir gražios būsimos draugystės. Mokyklos direktorius A. Serva, džiaugdamasis  svečiais, priminė, jog šie turi puikią galimybę visą savaitę savo aplinkoje ne tik girdėti seniausią – indoeuropiečių prokalbės – kalbą, bet ir jos pasimokyti. Vadovas paragino projekto dalyvius iš mokyklos, iš Plungės ir iš Lietuvos pasiimti tik tai, kas geriausia.  

 

           Pirmąjį svetingumo pliūpsnį projekto partneriai pajuto, pasigrožėję  mūsų mokinių koncertu.  Dauguma aktyvių vaikų  šoka  „Suvartuke“, lanko  Mykolo Oginskio meno mokyklą, tad šventėje patalkinti neatsisakė ir visas tautinių šokių kolektyvas, birbynininkų ansamblis. Porą dainų projekto partneriams  padainavo mokytojos, o šventę   vainikavo mokyklos pasididžiavimas – mokinių mišrusis choras, vadovaujamas A. Pagojaus.

 

           Projekto organizatoriai – anglų k. vyr. mokytoja S. Jankauskienė, technologijų mokytoja metodininkė B. Uthnė ir pavaduotojas J. Griškus – svečius įtraukė į rimtą veiklą: jau pirmą viešnagės dieną dalyviai susipažino su Plungės istorija, bendravo su miesto savivaldybės atstovais, grožėjosi Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios skliautais; išvaikščioję Mykolo Oginskio dvarą, bibliotekoje klausėsi pasakojimų,  kurie visus nukėlė bene į XVII a.

 

           Projekto tikslas – skatinti jaunus žmones sveikai maitintis. Tradiciniais  lietuvių patiekalais, nuo seno stiprinusiais žmogaus  sveikatą, nukrautas stalas mokyklos aktų salėje jau laukė iš pažintinės ekskursijos po Plungę grįžtančios delegacijos.  Patiekalus paruošė mokyklos darbuotojai, rūpestingieji mokinių tėveliai, kurių vaikai projekto veikloje jau sukosi nuo pat rugsėjo pradžios. Nors salėje greta puikavosi ir antrasis, moderniai išpuoštas, šiuolaikiniais patiekalais apsunkęs stalas, užsieniečiai labiau būriavosi prie pirmojo. Mokytojas iš Portugalijos, paklaustas apie tuo metu valgomos spirgutės su karštomis bulvėmis skonį, neskubėdamas įvertino, sakydamas, kad keistoka, bet labai skanu ir, matyt, sveika.

 

           Projektas užgimė Lietuvoje, čia surengtas ir pirmasis susitikimas. Kad svečiai labiau suvoktų  tautos etnosą, ne tik vaišintasi tradiciniais lietuvių valgiais, bet mūsų kultūrą bandyta pažinti per  liaudišką šokį, žaidimą, senovės baltų raštus ir simbolius. Jaunuosius projekto dalyvius itin sudomino lietuvių kalbos pamoka. Pamokos efektyvumą pirmiausia įvertino tėveliai – nuo savaitės pradžios svečiai su savo šeimininkais labinosi lietuviškai. Juk tai pagarbos ženklas.

 

           Kelios tautos pasiekti bendro rezultato gali tada, kai ima pažinti viena kitos kalbą, kultūrą, istoriją, geografiją. Projekto partneriai aplankė ne vieną Žemaitijos regiono miestą, išklausė ne vieno gido pasakojamą istoriją, tad, galima manyti, susikūrė aiškią lietuviškumo sampratą.

 

           Svečiai turėjo galimybę pabendrauti ir su mokyklos mokytojais. Ketvirtadienio popietę mokytojų kambaryje netilo pašnekesiai švietimo klausimais. Pasirodo, pedagoginės problemos visur yra panašios, tik galbūt skiriasi visuomenės rodoma pagarba mokytojui. Svečiai nuoširdžiai pasidžiaugė mūsų mokinių talentais, gebėjimu organizuoti, mokėjimu bendrauti. Mokytojas iš Portugalijos patviravo, kad jų ugdytiniai  tikriausiai taip šiltai nesugebės savo svečiais pasirūpinti  („Jūs, lietuviai,- teigė partneris,- mums aukštai užkėlėte kartelę”).  Viešnios iš Bulgarijos, rusiškai pristatydamos savo šalies švietimo sistemą, bene kiekvienam Senamiesčio mokyklos mokytojui  priminė, jog bulgarus ir mus sieja bendra istorija.

 

           Projekto karuselė įsisuko svaiginančiu ritmu. Kasdien vis labiau augo mokinių bendrystė, ją stiprino ne tik gyvenimas kartu, bet ir bendros išvykos, o jų metu – ir bendri pietūs; poilsio vakarai „Porto“ klube, romantiškas pasisėdėjimas žvakelių šviesoje, netgi bendri papokštavimai.  „Tiek daug vienoje vietoje susirinko gerų žmonių,- kalbėjo dešimtokė Beatričė paskutinę projekto veiklos dieną,- jie priėmė  mūsų šilumą- šiluma padvigubėjo“.

 

             Tai tiesa, turime kuo džiaugtis. Projekto pradžia Lietuvoje, Plungės Senamiesčio mokykloje, puikiai pavyko, tikslai įgyvendinti. Svečiai išlydėti, tačiau dar tebesidalijama įspūdžiais, dar tebešluostoma viena kita išsiskyrimo ašara, bet organizatoriai jau brandina mintis apie artimiausią veiklą  Belgijoje ir Portugalijoje –  juk projekto „laivas“ iš vieno uosto turi keliauti į kitą.

 

                                                                                          

Rūta Paulikienė,
Plungės Senamiesčio mokyklos vyr. mokytoja

Įvertinkite naujieną

Visi komentarai
Komentarų nėra
This site is registered on wpml.org as a development site.