Senamiesčio mokykla pavasarį pasitinka nusiteikusi įdomiam ir novatoriškam darbui: įsibėgėjęs ERASMUS+ K2 strateginės partnerystės projektas „Mokymasis netradicinėje aplinkoje‘‘ sukvietė šiuolaikiškai mąstančius ir dirbančius mokytojus bei jų mokinių komandas iš Makedonijos, Rumunijos ir Lenkijos. Projekto koordinatorė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui S. Jankauskienė bei projekto vadovės B. Uthne ir R. Paulikienė dar lapkričio pabaigoje dalyvavo mokytojų susitikime Makedonijoje, Kumanovo miesto Pero Nakovo mokykloje, ir su šalimis partnerėmis nutarė, kad bendri tikslai – ugdyti mokinius netradicinėje aplinkoje – bus pradėti įgyvendinti Lietuvoje kovo 20-24 dienomis.
Plungės Senamiesčio mokyklos mokytojai savo mokiniams jau organizavo ne vieną pamoką už mokyklos sienų: ugdymo procesas buvo vykdomas Viešojoje miesto bibliotekoje, Žemaičių dailės muziejuje, Kultūros centre, žemaitiškoje sodyboje Plateliuose, Robotikos centre Klaipėdoje ar net paprasčiausioje drabužių parduotuvėje.
Pirmą viešnagės dieną, po džiugiuos projekto atidarymo ceremonijos, svečiai ir mūsų mokiniai buvo pakviesti į integruotą lietuvių kalbos ir muzikos pamoką ,,Kalba gimtoji lūposna įdėta‘‘( pamoką vedė R. Paulikienė ir L. Domarkienė). Nors projekto idėja – organizuoti kuo daugiau pamokų ne mokyklos erdvėje, apsispręsta pirmą pamoką organizuoti būtent mokyklos lietuvių kalbos kabinete. Taip projekto partneriams buvo parodytas šios ugdymo įstaigos svetingumas, išskirtinumas, o lietuvių kalbos skambumas, liaudies dainos sodrumas, tautinio žemaičių kostiumo spalvingumas (mokytojos pamokoje vilkėjo tautinius drabužius) projekto dalyvius įkvėpė pačioms įdomiausioms veikloms jau už mokyklos sienų…
Pirmoji svečių viešnagės diena buvo turtinga įspūdžių ir gerų emocijų: svečiams pristatyta mokykla, jos muziejuje daug pateikta istorijos fragmentų, susipažinta su mokytojais, išklausyta svečių pristatymų, apsilankyta Savivaldybėje ir Šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje. Vakare mokyklos valgyklos stalai lūžo nuo žemaičių tradicinių patiekalų (už stalų turtingumą nuoširdžiai dėkojame mokinių tėveliams), o aktų salėje buvo trypiami ne tik lietuvių liaudies šokiai, bet teko pamiklinti protą ir kojas išvingruojant egzotiškus makedoniečių ir rumunų, ritmingus lenkų liaudies šokius.
Projekto partnerių susitikimo metu Senamiesčio mokyklos mokytojai (S. Jankauskienė, B. Uthne, L. Bulavienė, D. Laurinaitienė, L. Domarkienė, L. Oželienė, J. Griškus, R. Sodienė, D. Mikalauskas, A. Čiulčinskienė, R. Paulikienė ) vedė per dešimt integruotų pamokų įvairiose mokyklos erdvėse ir už jos ribų. Mokiniai naujų istorijos, geografijos, meno žinių pasisėmė vykdydami veiklas Plungės parke, Žemaičių dailės muziejuje, Viešosios bibliotekos laikrodinėje. Platelių dvaro svirnas, Šaltojo karo muziejus projekto organizatorėms pasirodė tinkamiausios erdvės etnologijos, technologijų ir istorijos pamokoms vesti. Pamokos kitose erdvėse atitiko visus metodinius reikalavimus: buvo išsikelti tikslai ir uždaviniai, vyko mokinių veikla, gautas rezultatas ir grįžtamasis ryšys, skirta laiko refleksijai,- tad jų nederėtų painioti su paprasčiausia edukacine išvyka ar ekskursija. Be to, visos pamokos vyko anglų kalba: ir svečiai, ir mūsų mokyklos mokiniai minėtų mokomųjų dalykų žinias galėjo gilinti užsienio kalba. Iš tiesų- tai nemenkas iššūkis tiek savo dalyką dėstantiems mokytojams, tiek mokiniams.
Projekto parteriai turėjo galimybę pasidžiaugti ir Palangos botanikos parku, pasiklausyti Baltijos bangų mūšos, Gintaro muziejuje pasisemti neįkainojamos informacijos; Klaipėdos miesto istorija svečiams ir mūsų mokiniams atsivėrė palengva vaikščiojant po senamiestį, o Kalvystės muziejaus dirbtuvėse nusikaldintais lietuviško žalvario žiedeliais šiandien mokinės ir mokytojos puikuojasi Makedonijoje, Lenkijoje ir Rumunijoje.
Projekto ,,Mokymasis netradicinėje aplinkoje‘‘ susitikimo Lietuvoje programa įvykdyta, tikslai įgyvendinti, daug dirbta, daug duota, daug patirties pasisemta. Belieka padėkoti noriai į projekto veiklą įsiliejusiems mokiniams, jų tėveliams ir, žinoma, mokytojams.
Mokykloje jau planuojamos naujos veiklos, buriamas ratelis aktyvių mokinių, kurie su vadovėmis gegužės mėnesį vyks į Rumuniją ir šioje šalyje tęs projekto veiklą.
R. Paulikienė