Plungės Senamiesčio mokykla kartu su mokyklomis iš Makedonijos, Lenkijos bei Rumunijos sėkmingai vykdo ERASMUS+ K2
strateginės partnerystės projektą „Mokymasis netradicinėje aplinkoje“, kuris skatina mokytis bei tobulėti ne tik mokinius, bet ir mokytojus. Rumunijos Campia Turzii miesto Liceul Teoretic „Pavel Dan“ mokykla gegužės 8 -12 dienomis į tarptautinius mokymus pakvietė delegacijas iš projekto partnerinių mokyklų. Mūsų mokyklai atstovavo projekto koordinatorė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sandra Jankauskienė, mokytoja Birutė Uthne bei 10 klasės mokinės Agnė Liaučytė, Evelina Petruškevičiūtė ir Emilija Zavadzkytė.
Rumunai mus pasitiko labai šiltai, dėmesingai, kruopščiai apgalvoję kiekvieną smulkmeną bei suplanavę turiningas visos savaitės veiklas. Po iškilmingos projekto atidarymo ceremonijos, kurios metu gėrėjomės rumunų tautiniais šokiais ir dainomis, bei labai šilto priėmimo Campia Turzii savivaldybėje, iškart prasidėjo pamokos netradicinėse erdvėse, kurias organizavo Licuel Teoretic „Pavel Dan“ mokyklos mokytojai ir mokiniai.
Visus labai sudomino „lobio“ ieškojimas po Campia Turzii miestą, po to susidomėję dalyvavome integruotoje anglų, prancūzų, rumunų kalbų pamokoje (išmokome net keletą frazių rumuniškai!). Integruotoje matematikos ir fizikos pamokoje gaminome robotą. Smagu buvo sekti paskui gidą, įdomiai pasakojusį Cluj Napocos miesto istoriją. Turėjome būti atidūs, nes po pažintinio turo sekė užduotys.
Biologijos žinias praturtinome, atlikdamos užduotis viename didžiausių Europos botanikos sodų Cluj Napocoje, kur visą popietę mėgavomės nepakartojamu augalų grožiu. Įdomi pamoka apie atsinaujinančius energijos šaltinius vyko didžiausio Rumunijos universiteto Aplinkos mokslų fakultete, kur turėjome galimybę pabendrauti su čia dirbančiais mokslininkais. Nepaprastą reginį išvydome Turdos miesto druskos kasykloje. Po žeme atsivėrė neapsakomas grožis, ežeras, stalaktitų kolonos. Labai seną kasyklų istoriją praturtino Licuel Teoretic „Pavel Dan“ mokyklos moksleivių pasirodymas. Atsipalaiduoti, pažinti save ir išlaisvinti savo jausmus mokėmės kartu su Turdos teatro artistais. Gaminome, degustavome ir gilinomės į maisto įvairovę sveikos mitybos pamokoje. Išmokome pasigaminti lengvus, sveikus pusryčius.
Įdomios pamokos vyko Turdos istorijos muziejuje bei etnografinėje sodyboje Cluj Napocoje. Projekto dalyviai buvo supažindinti su tradicinėmis rumunų šventėmis, gyvenimo papročiais kaime, tautinio kostiumo ypatybėmis, o autentiškus raštus pabandėme ir patys siuvinėti. Kiekviena svečių delegacija taip pat turėjo galimybę pristatyti tradicinę savo šalies šventę. Mes pristatėme Jonines, kurių dvasią padėjo pajusti lietuviškos sutartinės garsai, atlikti lietuvaičių Evelinos ir Agnės.
Įdomiai buvo organizuota paskutinė pamoka, kurios metu turėjome apibendrinti visos savaitės veiklą, išskirti įsimintiniausius įvykius bei atsakyti į mokyklos žurnalistų klausimus. Per projekto uždarymą vėl skambėjo rumuniškos dainos, sukosi šokėjų poros… Visiems dalyviams buvo įteikti sertifikatai ir dovanos, priminsiančios projektinę veiklą Rumunijoje.
Esame labai laimingos ir džiaugiamės, kad projekte „Mokymasis netradicinėje aplinkoje“ turėjome išskirtinę galimybę vykti į Rumuniją, pažinti tos šalies kultūrą ir istoriją, dalyvauti turiningose pamokose netradicinėse aplinkose bei atstovauti savo mokyklai, miestui ir šaliai. Gyventi ir mokytis džiugu, kai mokytojai organizuoja, teikia galimybę mokiniams mokytis kitaip. Mums tai buvo neįkainojama patirtis! Visiems mokiniams linkime ne tik mokytis, bet ir aktyviai dalyvauti įvairiuose projektuose – juk tai padeda tobulėti, plėsti akiratį bei turiningai leisti laiką.
Straipsnį parengė 10c klasės mokinės Agnė Liaučytė, Evelina Petruškevičiūtė ir Emilija Zavadzkytė