Netradicinė literatūros pamoka mokykloje

2017-10-17

Akademiko Adolfo Jucio pagrindinės mokyklos 7-8 klasių mokiniai dalyvavo ypatingoje lietuvių literatūros pamokoje, kurią vedė septyniolikos knygų autorė, publicistė, vertėja, Lietuvos rašytojų sąjungos pirmininko pavaduotoja Birutė Jonuškaitė – Augustinienė.

Tai buvo vienas iš projekto „Vasaros akademija: „Noriu rašyti lietuviškai“ (paskaitos, kūrybinės dirbtuvės) susitikimų. Šio projekto tikslas – ugdyti kalbinį, literatūrinį jaunimo raštingumą, skatinti jį domėtis nacionaline literatūra, neprarasti kalbinio savitumo, kurį yra atsinešę iš gimtųjų namų, iš savo aplinkos.

Projektas yra dviejų dalių. Kūrybingiausia mokinių grupė dalyvauja kūrybinėse dirbtuvėse mūsų šalies pajūryje. Kita dalis – susitikimai ir literatūros pamokos Lietuvos mokyklose. Galime tik pasidžiaugti, kad net dvi vasaras ir mūsų mokyklos moksleiviai turėjo galimybę dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, kur su jais dirbo ne tik prozininkai, poetai, literatūrologai, bet ir muzikai, aktoriai, grafikai, kino kritikai.

Pamoka mokykloje buvo visai kitokia: klausinėjo ir kalbėjo ne tik rašytoja, bet ir mokiniai, turėdami galimybę pasidomėti ir rašytojos biografija, ir jiems nesuprantamais gyvenimiškais klausimais. Cituodami ištraukas iš rašytojos kūrinių, domėjosi, kodėl aprašyta romantiška meilė baigiasi tragiškai… parūpo ir socialiai remtinų žmonių problemos. Mokinius domino ir emigracijos tema, lenkų ir lietuvių santykiai (rašytoja B. Jonuškaitė – Augustinienė gimusi Lenkijoje), ar svarbu gyvenime turėti svajonę ir t. t.

Rašytoja išvykdama džiaugėsi mūsų mokiniais ir Svečių knygoje užrašė tokius žodžius: „Mielai mokyklos bendruomenei linkiu kūrybingų žmogiukų, kurie ateityje keliaus į pasaulį, kad pasisemtų žinių, idėjų, šviesos, puoselėtų savo kalbą, gerbtų savo šalies istoriją, kultūrą ir, žinoma, literatūrą…“

 

Roma Bužienė, Akademiko Adolfo Jucio pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 

Įvertinkite naujieną

Visi komentarai
Komentarų nėra
This site is registered on wpml.org as a development site.