Rugsėjo 5 dieną Savivaldybėje įvyko spaudos konferencija, kurioje daugiausiai dėmesio skirta informacijai apie savivaldybėje esančius kelius ir jų priežiūrą. Į žiniasklaidos atstovų klausimus atsakė Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis, Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Bagužis. Apie Seimui svarstyti pateiktus projektus, kurie turės įtakos ir mūsų rajono gyventojų susisiekimui, papasakojo Seimo narys Jonas Varkalys.
Spaudos konferencijoje taip pat dalyvavo UAB YIT Infra Lietuva komercijos direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Vasiulis, kuris informavo, jog jau užbaigti valstybinio kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė atkarpos (nuo 48 iki 58,18 kilometro) rekonstrukcijos darbai, belieka tik sulaukti valstybinės komisijos vertinimo ir pasirašyti perdavimo aktą.
Darbus šiame objekte pradėjusi UAB „Lemminkainen Lietuva“ šių metų vasario 1 dieną susijungė su „YIT“ korporacija, kuri veiklą vykdo net 11 šalių, tarp jų – ir Lietuvoje. Kovo 29 dieną UAB „Lemminkainen Lietuva“ pavadinimas pakeistas į UAB YIT Infra Lietuva, tačiau įsipareigojimai užsakovams liko ir buvo įgyvendinami.
V. Vasiulis priminė, kad pagal pasirašytą rangos sutartį buvo rekonstruotas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožas nuo 48 iki 58,18 km. Neįskaičiuojant pastatytų žiedų įmonei teko rekonstruoti apie 8,9 km kelio, atnaujinti viaduką per geležinkelį, tris tiltus (per Uošną ir Babrungą), šešias autobusų stoteles. Pelkėtoje ruožo dalyje buvo įdiegtos aplinkosauginės priemonės – specialios pralaidos po keliu varliagyviams, taip pat pastatytos vielos tinklo tvoros.
V. Vasiulis pripažino, jog praėjusiais metais darbai objekte dėl nepalankių oro sąlygų buvo įstrigę, nesibaigiantys lietūs turėjo įtakos tuo metu klojamiems kelio pagrindams bei regeneruotam sluoksniui. Pagal projekto reikalavimus važiuojamoji dalis buvo sustiprinta dviem sluoksniais dangos, po pusmetrį skalda sutvirtinti kelkraščiai, kurio plotis – pusantro metro. Važiuojamoji dalis bus kiek platesnė nei buvo anksčiau – 7 metrų pločio.
Meras A. Klišonis pasidžiaugė, jog rekonstruojant kelią pavyko rasti sprendinius dėl nuovažos prie kapinių.
Seimo narys J. Varkalys atkreipė spaudos konferencijos dalyvių dėmesį į žvyrkelių asfaltavimo programą. Jo duomenimis, šiemet Lietuvoje bus asfaltuota 335 km, 2019 metais – 420 km, p 2020 metais – 454 km žvyrkelių. Seime mąstoma pritarti siūlymui įkurti atskirą kelių ir gatvių asfaltavimo fondą, didesnį dėmesį skirti kolektyvinių sodų gatvėms ir keliukams sutvarkyti.
J. Varkalys taip pat kalbėjo apie kuriamą Lietuvos pėsčiųjų ir dviračių takų žemėlapį bei plungiškių pastangas, kad į tą žemėlapį patektų ir dviračių takas nuo Plungės miesto iki Platelių ežero. Lietuvos automobilių kelių direkcijoje jau aptartas mūsų savivaldybės atstovų siūlymas asfaltuoti senąjį Platelių kelią, kuriuo specialiai pažymėta dalimi galėtų važiuoti ir dviratininkai.
Dirbdamas Seime J. Varkalys sakė turintis galimybę palyginti Plungės kelius, jų būklę, įgyvendinamų kelių atnaujinimo projektų skaičių su kitomis savivaldybėmis. „Plungėje situacija šiuo atžvilgiu geresnė nei šalies vidurkis. Problema tik dėl vietinių kelių apskaitos, nes KPP programos lėšos savivaldybėms skiriamos pagal kelių ilgį“, – sakė J. Varkalys.
Per spaudos konferenciją kalbėta, jog Plungės rajone baigiama ir kitų valstybinių kelių atkarpų rekonstrukcijų, vienas iš atnaujinamų ruožų sutampa su pietiniu Plungės aplinkkeliu.
„Šiame objekte dirbęs rangovas taip pat nori perduoti kelią, tačiau Savivaldybės netenkina atliktų darbų kokybė: neveikia pėsčiųjų šviesoforai, trūksta apšvietimo, nesutvarkyti kelkraščiai“, – vardijo Savivaldybės administracijos direktorius G. Bagužis.
Plungės rajono savivaldybės administracijos inf.