Koncertas „Su muzika per Europą“

2017-10-31

 


Lapkričio 11 d., šeštadienį, 16 val., Žemaičių dailės muziejuje  – kamerinės muzikos koncertas „Su muzika per Europą“: Francesco Mammola (mandolina), Nijolė Dorotėja Beniušytė (klavesinas), Čiurlionio kvartetas – Jonas Tankevičius (I smuikas), Darius Dikšaitis (II smuikas), Gediminas Dačinskas (altas), Saulius Lipčius (violončelė).

Bilieto kaina – 5 Eur.

Maloniai kviečiame.

 

FRANCESCO MAMMOLA

Antrą kartą Lietuvoje pasirodysiantis italų mandolinistas Francesco Mammola, pelnęs muzikos kritikų ir publikos pripažinimą, dar vaikystėje buvo vadinamas enfant prodige – vunderkindu. 2015 m. aukščiausiais įvertinimais ir garbės laipsniu baigė Akvilos miesto „Alfredo Casella“ konservatorijos bakalauro studijų programą, prof. Fabio Giudice mandolinos klasę. F. Mammola yra daugelio tarptautinių ir respublikinių konkursų bei „Claudio Abbado“ meno premijos laureatas, tarptautinės kultūros akademijos „S. Giovanni Crisostomo“ ir Italijos Respublikos Senato apdovanotas bronzos medaliu už aktyvią meninę veiklą.

Solinės karjeros metu sukaupė šimtus koncertų pagrindinėse Italijos koncertų ir teatrų salėse, Anglijoje, Belgijoje, Vokietijoje, Lietuvoje ir Vatikane. Tarp išskirtinių  koncertų reikėtų paminėti: koncertai Neapolio Ovo pilyje (paminėti dizainerių „Dolce & Gabbana” kūrybinį 30-metį) ir Šv. Elmo pilyje; Romos muzikos parko auditorijoje (Auditorium Parco della Musica), Braski rūmuose (Palazzo Braschi) ir festivalyje „All‘ombra del Colosseo“ (koncerte pasirodė kartu su grupe „Gipsy King“); 2015 m. – Milano EXPO parodoje, Lukos Suffagio auditorijoje, Florencijos Basso pilyje; III tarptautiniame menų festivalyje, organizuotame Irako ambasados prie Šventojo Sosto, Italų kultūros institute Londone, Vilniaus Chodkevičių rūmuose, Vatikano muziejuose, Charleroi ir Antwerps Sportpaleis (Belgija). 2014 metais paskirtas tarptautinio festivalio „Night of the Chimera“ meno vadovu Avecano mieste.

Bendradarbiavo su Abrucų simfoniniu orkestru, kameriniu orkestru „Solisti Aquilani“, tenoru Piero Mazzocchetti, grupe „Nomadi“, dainininkais Mauro Mengali (O.R.O), Antonella Bucci, Cecilia Gayle ir aktoriumi Enzo Garramone. Kaip solistas Francesco Mammola koncertavo kartu su dirigentais Aurelio Canonici, Luciano Bellini, Fabio Maestri, Alan Freiles, Federico Biscione ir Jacopo Sipari.

Kartu su gitarų kvintetu „Pizzico Aquilano” įrašė dvi kompaktines plokšteles – „Quintetto a pizzico Aquilano” (2013) ir „Il Quintetto a pizzico Aquilano suona Mario Giusti” (2014). Taip pat įrašė nacionalinei RAI televizijai, SKY ir Vatikano radijui.

 

NIJOLč– DOROTč–JA BENIUŠYTč–

2009 metais baigusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijos klavesino ir muzikos pedagogikos magistro studijų programas, doc. G. Kviklio klasę, tolimesnį kūrybinį kelią tęsė Italijoje. Studijavo Prahos HAMU akademijoje, prof. Giedrės Lukšaitės-Mrazkovos vadovaujamoje klavesino klasėje. Du kartus laimėjo Italijos vyriausybės stipendiją studijoms Romos Santa Cecilia ir Akvilos Alfredo Casella konservatorijose. 2017 metais baigė klavesino ir istorinių klavišinių instrumentų specialybės magistro studijų programą Akvilos Alfredo Casella muzikos konservatorijoje profesoriaus Andrea Coen klasę.

Klavesino meno ypatumus tobulinosi pas Salvatore Carchiolo, Edoardo Maria Belotti, Fiorella Brancacci, Jaques Ogg, Francsise Lengelle.

Aktyviai dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose renginiuose, konkursuose, festivaliuose. Nuolat tobulinasi senosios muzikos meistriškumo kursuose. Kartu su traverso meistru Luigi Tufano dalyvavo XV tarptautiniame muzikos festivalyje „Sugrįžimai 2013“ ir Šiaurės Lietuvos muzikos festivalyje „Biržai 2013“. Su Akvilos konservatorijos senosios muzikos ansambliu dalyvavo Senosios muzikos festivalyje „Il Rinascimento suona giovane 2013“ Tivolio Villa d‘Este rūmuose. Tais pačiais metais Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai proga koncertavo Lietuvos ambasados prie Šventojo Sosto ir Maltos ordino rengtame koncerte Portugalijos ambasados prie Šventojo Sosto rezidencijoje Romoje. Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos progai surengtas koncertas Romos koncertų salėje „La Sala dell‘Immacolata“. Taip pat koncertavo Romos Venecijos muziejaus rūmuose, Vilniaus Valdovų rūmuose. Su ansambliu „Réunion de Musiciens” koncertavo tarptautiniuose Marco Scacchi senosios muzikos festivaliuose Galėzėje (Italija) ir Vilniuje. Kaip solistė koncertavo su Nacionalinės filharmonijos kamerinės muzikos ansambliu „Musica Humana“, Vilniaus muzikos mėgėjų simfoniniu orkestru, Romos Santa Cecilia konservatorijos orkestru, Akvilos Alfredo Casella baroko muzikos orkestru; kaip klavesinininkė bendradarbiauja su įvairiais senosios muzikos ansambliais. Artimiausiuose planuose – koncertai su baroko muzikos orkestru „Stradella Y–Project“ Italijos miestuose Kapraroloje, Modenoje, Akviloje ir Romoje.

VšĮ MUSICA VITALE įkūrėja ir meno vadovė. Tarptautinio jaunimo muzikos festivalio – konkurso „Su muzika per Europą“ Lietuva – Italija, tarptautinio muzikos festivalio „Le strade d‘Europa“ Lietuva – Italija iniciatorė ir organizatorė.

 

ČIURLIONIO KVARTETAS: JONAS TANKEVIČIUS (I smuikas), DARIUS DIKŠAITIS (II smuikas), GEDIMINAS DAČINSKAS (altas), SAULIUS LIPČIUS (violončelė)

Susibūręs 1968 metais, ČIURLIONIO KVARTETAS tebegarsėja kaip išradingas ir techniškai pažangus kolektyvas. 1990 m. Čiurlionio kvartetui pirmajam iš mūsų šalies menininkų buvo suteiktas aukščiausias apdovanojimas – Lietuvos nacionalinė kultūros ir meno premija. 2004 m. tarptautiniame kamerinės muzikos konkurse Šveinfurte (Vokietija) ansamblis laimėjo II premiją, apdovanotas Lietuvos muzikų sąjungos „Auksiniu disku“. 2005 m. didelio užsienio publikos ir spaudos susidomėjimo sulaukė Čiurlionio kvarteto koncertai pasaulinėje parodoje „EXPO Aichi“ Japonijoje ir pristatymas VCD formatu pasaulinėje „MIDEM 2005“ mugėje Prancūzijoje. Kvartetas koncertavo visoje Europoje: nuo Islandijos iki Rusijos ir nuo Norvegijos iki Italijos; taip pat Kanadoje, JAE, JAV, Meksikoje, Japonijoje bei Kinijoje, griežė tokiose salėse kaip Leipcigo „Gewandhaus“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Bonos „Beethovenhaus“, Berlyno „Schauspielhaus“, Paryžiaus „Musée d’Orsay“ ir daugelyje kitų, prestižiniuose festivaliuose „Prahos pavasaris“, „Berliner Festwochen“, „Vlaanderen“, „Janačkuv Mai“, „Moravijos ruduo“, Šlėzvigo-Holšteino, „Meranofest“, „Europamusikale“, „Amadeo“ Zagrebe. O po debiuto garsiojoje Londono „Royal Festival Hall“ kultūros žurnalas „Musical Opinion“ rašė apie nuostabią, tiesiog genialią kūrinių interpretaciją, kuri Londono kamerinės muzikos mėgėjams priminė, kaip turi būti atliekama kvarteto muzika.

Čiurlionio kvarteto repertuarą sudaro per 300 kūrinių. Greta klasicizmo ir romantizmo epochų muzikos daug dėmesio skiriama XX a. bei lietuvių autorių opusams – atliktos Felikso Bajoro, Vytauto Barkausko, Jurgio Juozapaičio, Dianos Čemerytės bei kitų kompozitorių kūrinių premjeros. 2014 m. sausį lietuvių autorių premjeromis pradėti Kristijono Donelaičio metų renginiai. Ansamblis yra parengęs įdomius koncertų ciklus, skirtus Brahmso ir Bartóko kūrybai, griežė monografinius Mozarto, Šostakovičiaus, Schuberto, Schumanno, Čiurlionio, Lotynų Amerikos ir lietuvių kompozitorių koncertus. Per visus 2011 metus, skirtus M. K. Čiurlionio mirties 100-osioms metinėms, kvartetas pagrojo 100 koncertų įvairiose Lietuvos ir užsienio scenose, į jų programas įtraukdamas M. K. Čiurlionio kūrinius, turą baigė UNESCO salėje Paryžiuje. 2014 m. Čiurlionio kvarteto koncertiniai keliai vedė net iki Kinijos Sianio miesto, grota ir Latvijos Nepriklausomybės šventėje Rygoje.

Nemaža kūrinių Čiurlionio kvartetas yra įrašęs mūsų ir užsienio radijo bei garso įrašų studijose, taip pat į vinilines bei kompaktines plokšteles. Minėtini įrašai su žymiu pianistu Levu Natochenny, flamandų kompozitoriaus Kooso de Muinko kūrinių kompaktinė plokštelė (įrašyta Olandijoje), autorinė kvarteto plokštelė VCD formatu ir kt.

Pastaraisiais metais ansamblis inicijuoja originalius klasikos ir džiazo projektus, dalyvauja plataus žanrinio konteksto koncertuose. Kvarteto scenos partneriai – belgų klarnetininkas Eddy Vanoosthuyse, žinomi pianistai Jurgis Karnavičius, Gabrielius Alekna, ansamblis „Jazz Island“ ir kt. 2015 m. pažymėti Mykolo Kleopo Oginskio vardu: minimos šios asmenybės gimimo 250-osios metinės. Florencijos Šventojo Kryžiaus (Santa Croce) bazilikoje Čiurlionio kvartetas atliko specialią programą, pavadintą pagal vienus svarbiausių šios iškilios asmenybės raštų – „Laiškai apie muziką“. Specialiai M. K. Oginskio metams skirto turo metu kvartetas koncertavo ir kitose salėse (L‘Aquilos Auditorium del parco, Chiesa di Santo Stanislao Romoje).

Kvarteto nariai pasirodo ir kaip solistai, dalyvauja įvairiuose ansambliuose ir kūrybiniuose projektuose, tarptautinių konkursų vertinimo komisijose, veda meistriškumo kursus. Čiurlionio kvartetas groja unikaliais XVIII a. italų meistrų instrumentais.  

Jaunosios kartos kompozitorius ILKAY BORA ODER iš Turkijos su muzikos pasauliu susipažino roko muzikos ir elektrinės gitaros dėka, beje, kurios yra laikomas virtuozu. 2010 metais pagal studijų mainų programą ERASMUS atvyko į Italiją, Akvilos miesto „Alfredo Casella“ konservatoriją studijuoti prof. Claudio Perugini kompozicijos klasėje ir fortepijono – pas prof. Sandro Rancitelli. 2016 metais aukščiausiais įvertinimais baigė Akvilos miesto „Alfredo Casella“ konservatorijos bakalauro studijų programą. Jo diplominė kompozicija orkestrui siuita „Anatolia” buvo viešai atlikta Abrucų simfoninio orkestro, dirigentė Nil Venditti. Kritikai ILKAY BORA ODER muzikoje pastebi turkų liaudies muzikos ritmines ir melodines apraiškas, integruotas į Vakarų muzikos tradicines formas, visada siekiant išgauti roko muzikos efektą ir garsą.

Turkų kalboje „Tombik“ reiškia „storulė“. Kūrinio pavadinimas kilo iš Stambulo miesto legenda tapusio katino, prie kurio kompozitorius yra ypatingai prisirišęs. Pagrindinės kūrinio charakteristikos būtų šios: pirmos dalies 9/8 metras padalytas į keturias dalis (2+2+2+3), vietoje įprastų trijų dalių (3+3+3) – tai tradicinis turkų liaudies šokis, paplitęs beveik visoje šalyje. Tuo metu antroji kūrinio dalis – Lento – tai puikus tradicinių melodijų pavyzdys, siekiant pateikti mandoliną kaip solinį instrumentą, naudojant įvairias turkų muzikos dermes, apibrėžiant stilių „Taksim“.

 

Žemaičių dailės muziejaus inf.

 

Įvertinkite naujieną

Visi komentarai
Komentarų nėra
X