Biudžetinė įstaiga. Vytauto g. 12, LT-90123, Plungė
Tel. (8 448) 73 166. Faks. (8 448) 71 608. El. p. savivaldybe@plunge.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. Įmonės kodas 188714469
Spausdinti
English
 
 
 Pradžia
Aktuali informacija
Prisijungimas gyventojams

Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
Balandis
    2019     
 

 

Naujienos
Ar socialiniuose tinkluose perkančio vartotojo teisės yra apsaugotos?

Internetinės parduotuvės šiandien jau nieko nebestebina, tačiau joms ant kulnų sparčiai lipa prekyba socialiniuose tinkluose. Peržiūrėdami informaciją socialinio tinklo naujienų sraute dažnai pamatome skelbimą apie siūlomą įsigyti prekę. Dalis tokių prekeivių, ypač turinčių didelį sekėjų ratą, prekes parduoda tiesiog savo paskyroje, kiti įdeda šiek tiek daugiau pastangų ir savo parduodamoms prekėms sukuria atskirus profilius. Kol vieni socialinio tinklo vartotojai parduoda savo nebereikalingus daiktus, kiti rimtai įsitraukia į prekybinę veiklą ir parduoda savo kuriamas ar perparduoda kitur įsigytas prekes. 

Žinokite, iš ko perkate 

Jeigu socialiniame tinkle paskyrą turintis vartotojas sumano vystyti elektroninę prekybą ir gauna iš to pajamas, tokia veikla turi būti įteisinta. Kokią veiklos formą pasirinkti, asmuo sprendžia pats, o reikiamus dokumentus bei informaciją apie legaliai komercinei veiklai keliamus reikalavimus galima gauti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje. Kas nutinka, jeigu prekė įsigyjama iš kito vartotojo, kuris nevykdo komercinės veiklos? Tokio asmens teisės nėra saugomos vartotojų teisių apsaugą reglamentuojančių teisės normų, nes vartojimo santykiai susiklosto tada, kai viena sandorio pusė yra vartotojas, įsigyjantis prekes ar paslaugas savo asmeniniams poreikiams tenkinti, o kita šalis – verslininkas, fizinis arba juridinis asmuo, savo prekybos, verslo, amato arba profesijos tikslais siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis. Taigi, jeigu įsigyta prekė yra nekokybiška, nepristatoma ar tiesiog nebepatinka ir pirkėjas nori ją grąžinti, čia vartotojų teises ginančios institucijos padėti negali, ir tokie ginčai turėtų būti sprendžiami šalių susitarimu, o nesutarus – bendrosios kompetencijos teisme. 

Patikrinkite informaciją apie pardavėją 

Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį įsigyjant prekes socialiniuose tinkluose? Peržiūrėkite, kokią informaciją apie save pateikia pardavėjas. Jeigu prekes parduoda įmonė arba kitas komercinę veiklą vykdantis asmuo, savo paskyroje toks asmuo privalo nurodyti pavadinimą, registracijos adresą, informaciją apie vykdomos veiklos formą, kontaktinius duomenis (buveinės adresą, telefono numerį, el. pašto adresą), informaciją apie prekių grąžinimą, prekių kainą. Taip pat labai svarbu skaityti kitų vartotojų atsiliepimus ir, jeigu yra galimybė, už prekes mokėti ne iš anksto, bet pasirinkti atsiskaitymą su kurjeriu, tokiu atveju apsisaugosite nuo nesąžiningų prekeivių, kurie neišsiunčia prekių, už kurias iš anksto sumokėjote. 

Pardavėjas nenurodo kontaktų? Nepasikliaukite juo! 

Svarbu pažymėti, kad komercinę veiklą vykdantis asmuo privalo nurodyti kontaktinius duomenis, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei tokios informacijos pardavėjas nenurodo, rekomenduojame iš jo nepirkti, nes ginčo atveju identifikuoti šį galimai nesąžiningą verslininką labai sudėtinga, ir tokiu atveju atsakomybę dėl pasekmių gali tekti prisiimti patiems vartotojams.

  

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba
Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyrius
www.vvtat.lt
 
 
Dalintis
Facebook
Jūsų komentaras
Vardas:
El. pašto adresas:
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų nėra
Atgal
 

 

  

 

 

   

 

© Plungės rajono savivaldybė. Visos teisės saugomos. Vytauto g. 12, LT-90123 Plungė. Rašykite mums - savivaldybe@plunge.lt
Sprendimas:IDAMAS