Savivaldybės baiminasi, kad, sumažinus finansavimą kelių priežiūrai bei plėtrai, susisiekimo sąlygos blogės, tačiau kelininkai teigia, kad valstybiniuose keliuose užtikrins reikiamą paslaugų kokybę.
„Nepaisant Vyriausybės sprendimo į šaldyti dalį lėšų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), atsakingai laikysimės mums keliamų reikalavimų ir vykdysime savo į sipareigojimus profesionaliai atlikti kelių priežiūros darbus visoje Lietuvoje, darniai prisidėti prie saugios kelionės,“ – tikina AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas.
Kelių priežiūrai – nauji normatyvai
Kelių priežiūra yra atliekama vadovaujantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) parengtais Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvais. Kelininkai atkreipia dėmesį , kad nuo šių metų sausio 1 d. reikalavimai kinta. Vienas iš esminių pasikeitimų – perėjimas prie 5 kelių priežiūros lygių, kurie nebėra susiję su kelio reikšme.
Anksčiau keliai buvo prižiūrimi pagal 3 lygius, kurie priklausė nuo kelio reikšmės – galima teigti, kad iš viso buvo taikomi 9 lygiai: 3 – magistraliniams, 3 – krašto ir 3 – rajoniniams keliams.
„Nuo sausio mėnesio kelių priežiūros lygiai diferencijuojami pagal vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, maksimalų leidžiamą važiavimo greitį , kelio funkcinę paskirtį ir dangos tipą, kas leidžia geriau tenkinti vairuotojų poreikius. Pavyzdžiui, anksčiau rajoniniams keliams, nepaisant intensyvaus kasdienio eismo, buvo taikomi žemesni reikalavimai, nei panašaus eismo intensyvumo krašto ar magistraliniuose keliuose. Dabar tokie ruožai barstomi ir valomi 2 valandomis anksčiau nei buvo numatyta ankstesniuose normatyvuose“, – teigia Paulius Kairiūkštis, AB „Kelių priežiūros“ technologijų grupės vadovas.
Kitas svarbus pakeitimas – darbai bus atliekami pagal realų poreikį , pavyzdžiui, vasaros sezono metu 1 ir 2 šienavimo zonose žolė pjaunama ne pagal periodiškumą, o atsižvelgiant į augalų aukštį .
Analogiškai su žvyrkelių priežiūra – profiliavimai turės būti vykdomi atsižvelgiant į kelio būklę ir pažaidų dydį .
Naujuose Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvuose taip pat daug dėmesio skiriama eismo saugumui: pavojų keliantys veiksniai (dingęs ženklas, sulaužytos atramos, nuvirtęs medis ar kt.) keliuose turi būti operatyviai likviduojami, nesant galimybei, aptveriami ir pažymimi kaip pavojinga zona.
Dingę ar sugadinti į spėjamieji, draudžiamieji ir pirmumo ženklai, jų atramos turi būti atstatomi per 24 val., nepriklausomai kokia savaitės diena (darbo, poilsio, ar šventinė). Analogiškas 24 val. reikalavimas nustatytas ir pavojingų išdaužų važiuojamojoje dalyje pašalinimui.
Iškilus bet kokiems su valstybinės reikšmės keliais susijusiais klausimais vairuotojai gali kreiptis į Eismo informacijos centrą telefonais: 1871, +370 615 49 300, +370 5 232 9677 arba pranešti apie blogą valstybinės reikšmės kelią e. paštu blogi.keliai@lakd.lt.
Kelių priežiūros lygius ir darbus, kokiu laiku vyksta kelio ruožuose, galima pasitikrinti internete http://kpl.keliuprieziura.lt.
Apie į monę
Sujungusi per dešimtmečius sukauptą ekspertinę patirtį ir novatorišką požiūrį , į monė tapo viena iš didžiausių komandų Lietuvoje, kurioje dirba per 2 400 darbuotojų. „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už 21 000 km valstybinės reikšmės kelių priežiūrą, t. y. žiemą užtikrina, kad keliai būtų išvažiuojami, pavasarį ir rudenį gerina kelių kokybę, atnaujindama susidėvėjusias kelių dangas, profiliuodama žvyrkelius, prižiūrėdama pakelės statinius, želdinius ir kt.
AB „Kelių priežiūra” inf.